Frågor och svar om ditt givande
-
Hur lång tid tar det för ett gåvokort att komma fram?
När du beställer en högtids- eller minnesgåva på vår webbsida fyller du i önskat leveransdatum. Närmsta möjliga datum är 5 dagar från beställningsdatum. Om det är brådskande går det bra att välja att få kortet som en PDF och skriva ut det själv. Clowner utan Gränser postar gåvokortet så fort beställningen kommer men kan ej ta ansvar för försenad postgång. -
Jag får inte upp gåvokortet jag beställt digitalt?
Om du vill skriva ut ditt eget gåvokort gör du beställningen från din dator, stanna kvar på webbsidan och vänta tills du kommer till en landningssida, där laddar du ner filen. Kontakta oss om du har problem att få fram filen så skickar vi den till dig på nytt. -
Kan jag betala med ett inbetalningskort?
Ja, ring 08-28 65 50 eller mejla oss på givarservice@clownerutangranser.se så hjälper vi dig att få ett inbetalningskort. -
Kan jag beställa ett gåvokort på telefon?
Ja, det går bra, förbered gärna med att ta fram adress till mottagaren samt vilken hälsning ni vi ha på kortet. -
Kan jag betala en gåva via telefon?
Vi kan tyvärr inte ta emot betalningar via telefon, men vi skickar gärna ett inbetalningskort eller guidar dig rätt på vår hemsida. -
Var ska jag skicka minnesbladet?
Minnesblad skickas till begravningsbyrån eller till närmast anhörig. Kyrkor och kapell har inte möjlighet att ta emot korten. -
Jag vill starta en insamling till min födelsedag, hur gör jag?
Du kan starta en egen insamling via denna sida – ett fantastiskt sätt att engagera nära och kära. Kontakta oss på givarservice@clownerutangranser.se om du vill ha hjälp. -
Vi har samlat in pengar till Clowner utan Gränser, hur gör vi för att sätta in pengarna?
Gåvor sätts in på vårt 90-konto, antingen via plusgiro 900020-9 eller så kan ni swisha till 9000209. Skriv avsändare och vem/vilka som gjort insamlingen så vi har möjlighet att skicka ett tack. -
Får vi ett diplom när vi gjort vår insamling?
Vi skickar gärna diplom. Mejla oss information om er insamling samt adress vart diplomet ska skickas. Kom ihåg att skriva avsändare på inbetalningen så att vi kan matcha ihop er gåva. -
Har ni 90-konto? Vad innebär det?
Ja, Clowner utan Gränser innehar ett 90-konto. Det innebär att organisationen är godkänd av Svensk Insamlingskontroll. 90-kontot är en bekräftelse på att insamlingen sköt på ett etiskt och ansvarsfullt sätt och att pengarna går till ändamålet utan oskäliga kostnader. Läs mer på Svensk Insamlingskontrolls hemsida. -
Hur blir jag månadsgivare?
Du kan enkelt bli månadsgivare via Mobilt BankID på denna sida. Om du istället vill få hem en autogiroanmälan på posten, fyll i dina uppgifter här så skickar vi det. Tack för att du vill engagera dig! -
Hur gör jag för att höja mitt månadsgivande?
Det kan du enkelt göra själv genom att fylla i formuläret på denna sida. Du kan också mejla oss på givarservice@clownerutangranser.se så hjälper vi dig. -
Hur gör jag för att avsluta mitt månadsgivande?
Mejla oss ditt namn och personnummer (ej fyra sista siffrorna) så hjälper vi till att avsluta autogirot. Du kan även själv avsluta ditt autogiro genom att kontakta din bank. -
Vad innebär det att pausa månadsgivandet?
Du kan pausa ditt månadsgivande under en period om max ett år. Då dras inga pengar från ditt konto men ditt medgivande finns fortfarande kvar och dragningarna går lätt att starta upp när du vill börja ge igen.
Hittade du inte svaret på din fråga ovan? Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss på mejl eller telefon för att få hjälp med ditt givande. Du når oss under kontorstid på 08-28 65 50 eller givarservice@clownerutangranser.se.